EDWARD - Evropski dan brez smrtnih žrtev na cestah
V okviru evropskega dneva brez smrtnih žrtev v cestnem prometu oz. projekta EDWARD (European Day without a Road Death), ki poteka danes četrtek, 26. septembra 2019, po vsej Evropi pod skupnim sloganom Nič smrtnih žrtev na evropskih cestah potekajo številne preventivne in druge aktivnosti. Projekt že več let zapored organizira Tispol, evropska zveza prometnih policij.
V. d. direktorice Agencije za varnost prometa, Vesna Marinko, mag. upr. ved je ob tem izpostavila v izjavi za javnost:  
"Vsi, ki sodelujemo v projektu EDWARD, smo si zadali visok cilj - da danes na evropskih cestah ne bi bilo nobene smrtne žrtve. Ta cilj je še bolj pomemben, saj so letošnjo prvo polovico leta na slovenskih cestah zaznamovali številni tragični dogodki. Ob koncu junija 2019 je bilo na slovenskih cestah 40 % več umrlih kot v enakem obdobju lani (40 umrlih lani, 56 umrlih letos). Na podlagi določenih kazalnikov smo pričakovali, da se bo stanje v poletnih mesecih še dodatno poslabšalo, zato smo uvedli dodatne ukrepe. V sodelovanju s ključnimi deležniki prometne varnosti smo začeli z izvajanjem obsežne skupne preventivne akcije Varno v poletje. Z akcijo smo začeli konec junija, jo izvajali julija in avgusta ter nadaljevali z nacionalno preventivno akcijo Varno v šolo.
Z obema akcijama, v sklopu katerih so tri mesece potekale številne terenske aktivnosti po vsej Sloveniji, smo dosegli občutno izboljšanje stanja prometne varnosti. Število umrlih udeležencev je bilo julija in avgusta najmanjše v zgodovini samostojne Slovenije.
Naj navedem še nekaj konkretnih spodbudnih podatkov:
Med julijem in septembrom na slovenskih cestah ni umrl noben otrok ali mladostnik. Tudi med pešci v tem obdobju ni bilo smrtnih žrtev. Statistično najslabše območje v prvi polovici leta, Zgornje Posočje, kjer smo izvedli največ preventivnih aktivnosti na terenu, v juliju, avgustu in septembru ne beleži nobenega umrlega udeleženca. V letošnjem letu skupaj beležimo 9 % manj (lani 5582, letos 5087) hudo in lažje telesno poškodovanih udeležencev kot v enakem obdobju lani. Po trenutnih podatkih avgusta in septembra ne beležimo nobene smrtne žrtve kot posledice vožnje pod vplivom alkohola. Na področju tovornih vozil beležimo manj umrlih voznikov le-teh (lani 5, letos 2) ter manj ostalih umrlih in poškodovanih udeležencev  v prometnih nesrečah, ki so jih povzročili vozniki tovornih vozi.
Znova pa opozarjam na nekatere ključne dejavnike tveganja, ki so še vedno izstopajoči:
Za skoraj polovico smrtnih žrtev v juliju, avgustu in septembru je bila usodna neprilagojena hitrost (9 od 20 umrlih). Dobra četrtina umrlih ni uporabljala varnostnega pasu, oba umrla kolesarja nista uporabljala zaščitne čelade, prav tako zaščitne čelade ni uporabljal umrli voznik mopeda. Skupaj v tem obdobju beležimo 6 umrlih voznikov enoslednih motornih vozil. Julija je alkohol botroval 5 smrtnim žrtvam. 
S premišljenimi in ciljno usmerjenimi aktivnosti, s katerimi smo prvič v zgodovini združili ključne akterje na področju prometne varnosti, smo uspeli pomembno obrniti negativen trend in zajeziti poslabšanje prometne varnosti. Dokazali smo, da sta sodelovanje in povezovanje ključna, saj prinašata sinergijske učinke. V treh mesecih smo z vsemi napori in prizadevanji uspeli zajeziti slabo stanje prometne varnosti. Iz 40 % več umrlih kot v enakem obdobju lani ob koncu junija (40 umrlih lani, 56 umrlih letos) je stanje ob koncu letošnjega septembra 3 % več umrlih kot lani (76 umrlih letos in 73 umrlih lani). 
 
Vsem, ki so pri tem tako predano sodelovali, se iskreno zahvaljujem in dajem zavezo, da s prizadevanji za izboljšanje ne bomo prenehali. Govorimo o ljudeh, ne o številkah, in naš cilj bo dosežen, ko medijem ne bo več treba poročati o umrlih v prometnih nesrečah, na kar opozarja tudi projekt EDWARD. Vse udeležence v prometu ob tej priložnosti pozivam, da se s podpisom prisegeza varnost na cesti zavežejo, da bodo z odgovornim ravnanjem in strpno vožnjo tudi sami prispevali k boljši prometni varnosti."